مگ پلاس مجله اینترنتی، خبر و سبک زندگی

 
سرکه سیب برای پوست و مو

خواص استفاده از سرکه سیب برای پوست و مو + نحوه استفاده

درخدمت شما هستم با آموزشی مختصر درباره نحوه استفاده از سرکه سیب برای پوست و موی شما عزیزان.

همانطور که میدانید سرکه سیب خاصیتی اسیدی دارد و هر نوع اسید به عنوان یک لایه بردار عمل میکند و میتواند جای لک روی صورت شما را ازبین برده و از جوش زدن صورت جلوگیری کند، بنابراین سرکه سیب میتواند یک لایه بردار کاملا مناسب برای پوست شما باشد. اما! اندکی صبرکنید، هر لایه برداری ویژگی هایی دارد که باید قبل از استفاده از آنها آگاه شوید. دقت داشته باشید که سرکه سیب به عنوان یک اسید ممکن بر روی پوست شما واکنش دهد پس بهتر است قبل از مصرف و شروع درمان ابتدا کمی از آن را بر یک ناحیه کوچک از پوست خود تست کنید و مطمئن شوید که حساسیتی نشان نمیدهد. پس از تست این آزمایش نوبت به استعمال آن میشود، دقت داشته باشید که سرکه سیب دارای اسید زیادی می باشد به همین علت در اوایل مصرف آن را با آب رقیق کنید و به تدریج در روزهای بعد مقدار سرکه را بیشتر و آب را کمتر کنید. برای پوست عزیزانی که با گیاه آلواوراء حساسیت نشان نمیدهد استفاده آن به جای آب باسرکه سیب میتواند بهتر باشد. مورد دیگری که باید درنظر بگیرید این است که از روزی که تصمیم به استعمال سرکه سیب میگیرید از پنج دقیقه شروع کرده و به تدریج زمان آن را افزایش دهید تا به ۲۰ دقیقه برسید. سعی کنید سرکه سیب را شبها استفاده کنید چرا که به عنوان یک لایه بردار باید اشعه کمتری از خورشید ببیند. شما میتوانید از سرکه سیب به عنوان تونر برای پاک کردن آرایش صورت خود استفاده کنید.

و اما معجزه سرکه سیب برای پوست و مو

شاید برایتان عجیب باشد اما اگر موهای پرحجم، درخشان، بدون موخوره و شوره میخواهید از سرکه سیب استفاده کنید. سرکه سیب با دارا بودن اسید آلفا هیدروکسی خاصیتی باور نکردنی ضدقارچی و ضد باکتری دارد. سرکه سیب به ترمیم بافت آسیب دیده سر شما کمک کرده و باعث ارتقا کیفی موهای شما میشود.برای استفاده از این ماده ی شگفت انگیز ابتدا سرخود را باشامپو کاملا شسته و آبکشی کنید سپس سرکه سیب را بر روی سر خود ریخته و کاملا ماساژ دهید تاموها کاملا به سرکه سیب آغشته شود و سپس آبکشی کنید. دست نگه دارید!!! همانطور که در قسمت مراقبت از پوست نیز ذکر کردیم سرکه سیب کاملا اسیدی است پس استفاده آن به تنهایی نه تنها باعث تقویت و ثبات ph مو نخواهد شد بلکه ممکن است باعث آسیب به موهای شما نیز شود.

پس برای استعمال از این محلول شگفت انگیز باید چکار کرد؟

ما راه حل مناسب را به شما خواهیم گفت، کافیست نسبت حل کردن مقدار سرکه سیب با آب رابدانید. اگر شما دارای موهایی بلند و ضخیم هستید از نسبت برابر سرکه و آب استفاده کنید، اگر موهایتان ضخیم ولی کوتاه است نسبت دو به سه از سرکه آب، اگر موهایتان بلند ولی نازک است نسبت سه به چهار سرکه و آب واگر موهایی کوتاه ونازک دارید بانسبت یک به سه سرکه و آب استفاده کنید. با رعایت این نکات و چندبار استفاده از این ماده شگفت انگیز متوجه معجزه آن خواهید شد، حتما حداقل ماهی یکبار برای موهای خود از این ماده استفاده کنید و پس از حمام کردن و استفاده از سرکه سیب حوله را دور موهایتان نپیچید چرا که برای ازبین رفتن بوی سرکه موهای شما باید درمعرض هوای آزاد باشد.