مگ پلاس مجله اینترنتی، خبر و سبک زندگی

 

نقد و بررسی نقاط ضعف و قوت pes 2018

نقد و بررسی نقاط ضعف و قوت pes 2018

امسال هم شاهد رقابت سخت کونامی و فیفا خواهیم بود، پی اس ۱۸ امسال نبرد با فیفا رو به اوج خودش رسونده و بعید نیست که در سال اینده این رقیب دیرینه رو شکست بده.

اما شاید چیزی که خیلی از کاربرا و منتقد ها گفتن این بود که امسال یه شبیه ساز فوق العاده فوتبال رو شاهد خواهیم بود.اگر میگین چرا به ادامه نقد توجه کنید.

 

اولین چیزی که در گیم پلی جلب توجه میکنه اینه که سرعت بازی نسبت به پارسال و قبلا بسیار کم شده اما این مسئله نشونه کند بودن بازی نیست بلکه به طبیعی تر شدن و نزدیک بودن به فوتبال واقعی خیلی کمک میکنه کاری که فیفا ۲ سالی هست روش مانور میده!!!

شما از حرکات بازیکنان و  جنبش توپ توی زمین  متوجه کند تر بودن بازی میشین  ! حتی توپ هم نسبت به قبلا کند تر شده.

اما کند بودن بیشتر ختم میشود به زمانی که شما نخواهید بازیکنتون بدود و زمانی که فرمان دویدن رو بدین اونوقت با تغییرات زیادی مثل طبیعی بودن خارق العاده انیمیشن ها و مکانیزم سرعتی بازی خواهید بود!

یکی دیگه از تغییرات بازی سبک تر بودن حرکات بازیکنان معروف هست که نشون از قدرت و مهارتشون در فوتباله چیزی که شما در بازیکنان معمولی احساس نمیکنید.

مثلا فرق بازیکنی قدرتمند مثل رونالدو با بازیکنی جوانی مثل راشفورد کاملا مشخصه و قطعا بازی با رونالدو حس بهتری داره.

یکی دیگه از پیامد های کند تر شدن بازی ضعیف شدن مدافعان و خطوط دفاعی هست به طور مثال وقتی توپ رو از دست میدین خیلی طول میکشه تا اونو دوباره به دست بیارین و در ضمن مهاجمان هنگام حمله فضای زیادی در اختیار دارن و اگر خط دفاع شما تو در تو و پیچیده نباشد خیلی راحت میتونن ازش عبور کنن وبه دروازه و دروازه بان برسن.

 

تنوع پذیری گیم پلی به شما اجازه میده تا هر کاری میخواین در زمین بکنید. در ضمن هر بازی با بازی بعد فرق میکنه چون هر تیم شیوه خاص خودشو برای بازی داره مثلا بارسلونا تیمیه که دوست داره مالکیت رو در اختیار داشته باشه و مدام حمله کنه و بلعکس یوونتوس مالکیتو میده حریف و دفاعی بازی میکنه و روی ضد حملات کار حریفاشو یه سره میکنه.به همین دلیل بازی ها زیبا تر میشن و شما هر چه قدر بازی کنید از بازی خسته نمیشین چون معلوم نیست در بازی بعد قراره چه اتفاقی بیفته.

یه نکته خوب دیگه هم اینه که وقتی شما در بازی یک گل عقب هستید و دقایق پایانی بازی هست خود به خود تیم  قصد حمله ی پر تعدادی میکنه یعنی مثلا شما دارید اروم اروم با پاس کاری به دروازه حریف نزدیک میشین ولی وقت تنگه پس بهتره سریع تر کار کنید به همین منظور یک مدافع به علاوه هافبک ها و مهاجمان به سمت دروازه حریف سرازیر میشن و کار شما راحت تر از قبل میشه.

تاکتیک های جدیدی که به بازی اضافه شده هم در نوع خودش بسیار جالبه

  1. میتونید با کراس پاس های بلند و یه بازی تاخیری حریف رو کلافه کنید.
  2. میتونید با دو بازیکن که کار های ترکیبیرو انجام میدن  وقت رو بگذرونن و هم حمله ای رو ترتیب بدن!
  3. یا میتونید با گرفتن خطا در زدن اون تاخیر ایجاد کنید و یه تاکتیک ضد فوتبال رو اعمال کنید.

 

یه تکنیک یا دریبل جدید هم که به بازی اضافه شده اینه که شما یه کورس سرعتی با حریف گذاشتید و در استانه از دست دادن توپ هستید اما با زدن یه دکمه بازیکن با یه حرکت فیک توپ رو جا میزاره و بازیکن حریف ممکنه که… ۱-بخوره زمین  ۲-سر بخوره و بره دنبال کارش  ۳-ممکنه دوباره برگرده اما شما حدود ۲ ثانیه وقت دارین از شرش خلاص بشین و ازش عبور کنید.

دروازه بان ها در سال قبل بیشتر شبیه ربات بودن ولی امسال با اضافه شدن انیمیشن های جدید بسیار طبیعی شدن و شما واقعا احساس میکنید تراشتگن داره در یه بازی ویدئویی برای شما ایفای نقش میکنه!!!

 

بزرگ ترین مشکل امسال و سال های قبل پی اس (لاینسس)

در پی اس ۱۸ هم فقط دو لیگ فرانسه و ایتالیا به طور کامل لاینسس شدن(منهای یوونتوس) و لیگ های معتبری همچون اینگیلیس و اسپانیا با اسامی و کیت های جعلی و فیک در بازی حضور دارند وما باز هم با اسم های وحشتناکی همچون man blue یا md white رو به رو خواهیم بود.اما کونامی امسال توانست حق لاینسس تیم هایی همچون والنسیا و فولام رو خریداری کنه که قدمی رو به جلو نسبت به سال گذشته بود.

از همه بدتر نبودن کلی بوندس لیگا و بودن تنها سه تیم دورتموند و شالکه و لایپزیگ در دیگر تیم های اروپایی (other euroupe) هست.

هر چند که هواداران پی اس به ریختن ادیت و پچ برای کامل کردن بازی عادت کردن.

همه ی گیمر ها انتظار دیدن یه فوتبال واقعه گرا در نمایش گر های خود رو دارن و اون رو از دو بازی pes و fifa میخوان و فیفا این انتظار رو بر اورده میکنه اما پی اس تحت شرایطی خاص بر اورده میکنه اون هم ریختن ادیت و پچ هست.

اما بزارید بگم اگر ادیت و پچ نریزید با چه رو به رو خواهید شد.

  1. تیم هایی معروف با اسامی فیک و کیت های وحشتناک بدرد نخور
  2. با وجود داشتن فیس های با کیفیت شما با لشگری از فیس های فاجعه و جعلی رو به رو خواهید بود.
  3. نبود بوندس لیگا واز همه مهم تر نبود بایرن مونیخ

 

امسال پی اس رو یه چیز خیلی مانور داد اونم تماشاگر ها بودن.فیس و مکانیک حرکتی تماشاگر ها و شعار هاشون فوق العاده طبیعی وعالی شده طوری که وقتی گل میزنید ورزشگاه منفجر میشه و وقتی که موقعیت خراب میکنید در سکوت فرو میره.

عملکرد کونامی برای گزارشگر بازی هم به چند چیز کوتاه ختم میشه:

  1. تقسیر های وحشتناک و بدرد نخور پیتر دروری
  2. سر و صدا و جملات وحشیانه جیم بگلین
  3. به طور مثال یه تفسیر ترجمه شده از پیتر دروری (بیش از یک بار من با اشکالی روبرو شدم که تمام نظرات را حذف کرده بود و اجازه دهید فقط بگویم من دچار بدبختی شده بودم.) هیچ کس دقیقا نمیدونه کدوم نظرات در کجا و برای چی؟؟!!!

به هر حال پی اس هر سال برای بهتر کردن این بخش تلاش میکنه

در بخش انلاین شما شاهد اضافه شدن بخش جدیدی به عنوان ۳v3 خواهید بود.بهتره برای فهمیدنش خودتون تجربش کنید!

خب بریم سراغ مسترلیگ:

  • -در بعضی زمینه ها گام هایی برداشته شده مانند طرح منو جدید
  • -تیم های جوان هنوز با بازیکنانی نا اشنا روبه رو هستن
  • -بودجه و دستمزد به صورت سالانه نمایش داده میشود
  • -مبلغ بودجه برای نقل و انتقال به صورت فجیعی پایین هست در حالی که PSG از ۱۵۰ میلیون پوند / ۲۰۰ میلیون دلار در Mbape و ۲۰۰ میلیون پوند / ۲۷۰ میلیون دلار در نیمار در زندگی واقعی تابستان امسال داشت این متن قبلی ترجمه شده بود!
  • -با توجه به نکته قبلی شما شاید فقط ۵۰ میلیون پوند در اختیار داشته باشین.
  • – و حالت جدید (چالش)، چیزهای جالبی را با صحنه های غیر منتظره ای مانند بازیکنان که مایل به ترک هستند، جلب می کند.

 

خوشبختانه، من فکر می کنم راه جدیدی برای بازی PES وجود دارد. حالت انتخاب تصادفی از طرف طرفدار Evo 6 باز می گردد و اگر مانند من – شما نمی توانید تمام راه را به سال ۲۰۰۶ برسانید، این کار بسیار شگفت انگیز است. شما و یک دوست (که باید در همان اتاق باشد، همانطور که حالت تنها محلی است) هر یک از بازیکنان تصادفی از انتخاب لیگ ها یا کشورها انتخاب می شوند، بنابراین شما ممکن است با یک تیم ترکیبی عجیب و غریب از بازیکنان از سراسر جهان از استانداردهای مختلف. آنچه در ادامه است، یک نبرد روانشناختی برای تلاش برای سرقت بازیکنان ستاره حریف خود است، در حالی که از خود محافظت می کند. تا سه دور تجاری اجازه می دهد که شما و دوست شما یک بازیکن را از تیم فرد دیگری که میخواهید خرج کنید انتخاب کنید. شما پس از انتخاب یک بازیکن از تیم خود که شما می خواهید برای محافظت، و یکی از شما می خواهید از شر خلاص شوید. مهم این است که هیچ وقت تا زمانی که همه سه نفر انتخاب نشوند، هر دو از شما می دانند که شخص دیگری انتخاب کرده است، منجر به یک لحظه تند در پایان دور که در آن نشان داده شده است اگر شما موفق به سرقت رفته است که مهاجم ۹۲ امتیاز شما خوش شانس دوست داری مدیریت بازیکنان برتر خود را سرقت می کند و حقوق لاف زدن همه شماست – حداقل تا زمانی که آنها موفق به پیروزی در مسابقه زیر در برابر شانس، یعنی.

این بخش هم ترجمه شده بود وچیز خاصی ازش فهمیده نمیشه جز اینکه میشه تیم هارو تصادفی هم برداشت!!!

 

با این حال، هنگامی که شما در زمین قرار می گیرید، هیچ بازی فوتبال دیگری رو احساس نمی کنید ( PES 2018 خوب است.) سرعت کندتر پیشرفت قطعی است، که کمک می کند تا خط فاصله بین واقع گرایی و سرگرم کننده تقریبا کامل شود. فقط چیزی در مورد جنبش بازیکنان و نوع قوسهای توپ وجود دارد که در هوا کنترل می شود – هر پاس، هد و شوت فقط احساس می کند که درست است. و هنگامی که آن را کلیک می کنید و اعتصاب های رعد و برق را از لبه منطقه انجام می دهید یا یک حرکات نرم و صاف را به پایان می رسانید و یا حتی زمانی که یک توپ زودگذر رو به جلو برای به دست آوردن یک برنده آخرین نفوذ می کنید، نزدیک ترین احساس شماست به حال خارج کردن وجود دارد خود را به ثمر رساند.(این چند جمله اخری جز تاکتیک های پی اس ۱۸ بود!!!)

 

خب در پایان باید گفت که:((کونامی با ساخت سری جدید بازی پی اس به همه ثابت کرد که میتونه با پوشوندن نقاط ضعف باقیمانده به را حتی فیفا را شکست بدهد و البته باید گفت کونامی امسال بیشتر سعی کرد به جزئیات کوچک تر بپردازه تا اینکه بره سراغ چیز های خارق العاده و هزینه بر.

در ضمن کونامی سه تا دیتا پک برای پی اس ۱۸ میده و یه دیتا پک ۴ که فقط مختص جام جهانی روسیه هست.

حالا نقاط قوت و ضعف رو فهرست وار مینویسم ودر اخر نمره این بازی به طور میانگین رو میدم.

 

نقاط قوت:

۱-ارائه یه فوتبال عالی و هیجان انگیز و خارق العاده به لطف یه گیم پلی خوب

۲-طبیعی بودن انیمیشن های مختلف بازیکنان و البته تماشاگران و مربیان و کادر فتی و داورها

۳-منحصر به فرد بودن بازیکنان و تیم ها

۴-جلوه های بصری خوب با جزییات

۵-تکراری نشدن بازی در طولانی مدت

۶-تنوع خوب حالت انلاین و افلاین

 

نقاط ضعف:

۱-مشکلات لاینسس نبودن تیم هاو اسامیشون و کیت های اون ها

۲-ضعف های گزارشگر و مفسر بازی

۳-یکنواخت بودن اتمسفر ورزشگاه ها در اکثر موارد(به جز ورزشگاه های خیالی همچون The Ultimate Stage)

نمره کلی:۸.۵ از ۱۰

دانلود بازی pes 2018 با لینک مستقیم 

منبع:pesfa.com