مگ پلاس مجله اینترنتی، خبر و سبک زندگی

 
ضرورت استفاده از seo سئو

مقدمه‌ای بر ضرورت و اهمیت استفاده از سئو seo

این روزهابا پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت، کسب و کارها نیز مسیر جدیدی را آغاز کرده‌اند.

همه گام‌هایی که در این مسیر برداشته می‌شود هدفشان افزایش مخاطب و در نتیجه کسب درآمد بیشتر می‌باشد.

اما آیا با خود فکر کرده‌اید که چگونه برخی از کسب و کارهای آنلاین مخاطبان بسیاری دارند و در نتیجه خدمات و محصولات بیشتری را ارائه می‌دهند؟

چگونه محصولات خود را براحتی بفروش می‌رسانند و درنهایت تبدیل به برندی مشهور می‌شوند؟

چگونه آدرس وبسایتشان در صفحه نتایج گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص در جایگاه اول برای نمایش به کاربر قرار دارد؟

و هزاران سوال دیگر که برای هر کسی که کسب و کار آنلاین را شروع کرده ممکن است پیش بیاید.

باید گفت که جای نگرانی نیست و این کسب و کارها برای رسیدن به این نتایج، کار عجیب و غریبی را انجام نداده‌اند.

بسیاری از افرادی که در زمینه کسب و کار آنلاین فعالیت دارند از اهمیت سئو بی اطلاع هستند و در نتیجه سوال برایشان ایجاد می‌شود که چرا سئو ضرورت دارد؟

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین است که به منظور بهبود رتبه بندی جستجو یک وبسایت در راستای کلمات کلیدی خاص استفاده می‌شود. با وجود تعداد بسیار زیادی وبسایت بر روی اینترنت، بسیار دشوار است که وبسایت شما در صفحه اول نتایج رتبه‌بندی جستجو قرار گیرد و دلیل آن اینست که هزاران نفر بر روی وبسایتها در یک راستا و حوزه فعالیت می‌کنند. در نتیجه رقابت تنگاتنگی برای جذب مشتریان آنلاین وجود دارد.

اما چگونه می‌توان به نتیجه مطلوبی دست یافت؟

برای این منظور شما می‌توانید از یک فرد متخصص سئو کمک بگیرید. او به شما کمک می‌کند که کسب و کار شما در اینترنت مورد توجه کاربران قرار گیرد. به منظور رسیدن به این هدف، فرد سئوکار از کلمات کلیدی مناسبی که متناسب با کسب و کار و هدف بازاریابی آنلاین است استفاده می‌کنند. بدون استفاده از یک بازاریابی آنلاین مؤثر هیچ وبسایتی نمی‌تواند مورد توجه مشتریان قرار گیرد و در نتیجه فضای مجازی را از دست خواهد داد. به عنوان مثال اگر شرکتی خدمات طراحی سایت را ارائه می‌دهد، قطعا به دنبال مشتریانی است که خواستار ایجاد و طراحی سایت هستند. فرد سئوکار از کلمات کلیدی مانند طراحی سایت خاص و … استفاده می‌کند و این کلمات کلیدی را در وبسایت قرار می‌دهد. پس از قرار دادن کلمات در سایت، وبسایت این کلمات را به دایرکتوری و موتورهای جستجو می‌فرستد و در نهایت زمانی که افراد کلمات کلیدی مشابه را جستجو کتتد احتمال آنکه این وبسایت در صفحه اول نتایج ظاهر شود بسیار بالا می‌باشد و اگر وبسایت در صفحه اول قرار گیرد مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد و در نهایت هدف اصلی کسب و کار که افزایش مخاطبان و مشتریان است تحقق می‌یابد.

همچنین فرد سئوکار می‌تواند از روش بازاریابی محلی برای کسب رتبه‌بندی خوب به جای کسب نتایج مؤثر استفاده کند. در بازاریابی جستجوی محلی، کلمات کلیدی جستجوی محلی در بدنه وبسایت استفاده می‌شوند. در مثال بالا ، اگر کسب و کار در مشهد و به صورت محلی و با هدف قرار دادن مشتریان مشهد استفاده می‌شد، فرد سئوکار باید از کلمات کلیدی مانند طراحی حرفه‌ای سایت در مشهد و غیره استفاده کند. بنابراین هنگامی که مشتریان محلی کلمات کلیدی مشابه را جستجو می‌کردند وبسایت در صفحه اول نتایج ظاهر میگشت و مخاطبان و مشتریان به راحتی می‌توانند از خدمات و محصولات آن استفاده کنند. با توجه به این دلایل است وجود سئو یک ضرورت است و برای موفقیت و زنده ماندن کسب و کار آنلاین باید از آن استفاده کرد.

 

(استفاده از کلمات کلیدی یک تکنیک از مجموع تکنیک‌های مؤثر در seo‌ است.)