مگ پلاس مجله اینترنتی، خبر و سبک زندگی

 
کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت

سریعترین راه کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت

گاهی اوقات ممکن است برای به اشتراک گذاری تصاویر یا قرار دادن آن‌ها در وب‌ سایت‌ها، انجمن ها، شبکه های اجتماعی، یا حتی ثبت نام در سایت ها و … نیاز باشد تصاویر حجم مناسب و البته کمی داشته باشند. راه حل انجام این کار استفاده از وب‌سایتی است که در ادامه با آن آشنا خواهید شد. با مگ پلاس همراه باشید.

برای فشرده سازی تصاویر، نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که هر یک از چندین فرمت مختلف پشتیبانی می‌کنند. و در نهایت بسته به میزان امکاناتی که دارند نیز حجمی قابل توجه خواهند داشت که حتماً برای کاربرانی که در فضای ذخیره سازی محدودیت دارند، این موضوع اصلاً مقرون به صرفه نخواهد بود. از این رو وجود سرویس‌های آنلاین که فقط از طریق اینترنت و آپلود تصاویر با کاربر رابطه برقرار می‌کنند بسیار احساس می‌شود که در این صورت شما فقط با چند کلیک حجم تصاویرتان را کاهش می دهید.

چگونه حجم تصاویر را بدون افت کیفیت کاهش دهیم؟

سایت Optimizilla به شما کمک می‌کند تا با الگوریتم‌هایی که در طراحی آن بکار برده شده است، حجم تصاویر JPEG و PNG خود را تا حد امکان کاهش دهید. برای کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت راه حل بسیار ساده‌ است، ابتدا هر تعدادی از عکس های خود را که قصد کاهش حجم آن را دارید در این سایت آپلود کنید و تا پایان عملیات فشرده سازی تصاویر صبر کنید. پس از مدت کوتاهی می‌توانید تصاویر فشرده شده خود را با نسخه‌های اصلی مقایسه کرده و سپس آن‌ها را دانلود کنید و در پایان در وبسایتی که قصد نمایش در آن را دارید دو مرتبه تصویر فشرده شده را آپلود نمایید.

کاربرد فشرده سازی تصاویر

روش‌های کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت همچنین ممکن است برای محتویات پر ارزش مثل عکس‌های پزشکی یا عکس‌های اسکن شده برای اهداف بایگانی نیز استفاده شوند. این روش مخصوصا برای عکس‌های طبیعی مناسب است بنابراین می‌تواند در عین نگه داشتن کیفیت خوب عکس، حجم آن را تا حدود زیادی کاهش دهد تا ذخیره‌سازی‌ آن‌ها بسیار راحت‌تر باشد.

کمک به سئوی وبسایت

اگر مدیر یا نویسنده یک سایت باشید قطعا بهینه سازی حجم تصاویر و به عبارتی کاهش حجم تصاویر بدون افت کیفیت یکی از مهمترین راهکار های سئو خواهد بود که کمک شایانی به بارگذاری سریع وبسایت و کاهش حجم فضای هاست تان خواهد کرد.