مگ پلاس مجله اینترنتی، خبر و سبک زندگی

 

بیوگرافی جکی چان Chan Kong Sang

جکی چان : چان کُونگ سانگ (Chan Kong Sang ، 陳港生) مشهور به جکی چان متولد ۷ آوریل سال ۱۹۵۴ مصادف با (۱۸ فروردین ۱۳۳۳ شمسی) یک رزمی کار حرفه ای در رشته های هاپکیدو و ووشو، هنرپیشه، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس، بدل‌کار خواننده و صدا پیشه هنگ‌کنگی است.وی بخاطر فیلم های اکشن و کمدی مشهور شده است.

نام جکی چان از زمانی بر روی او گذاشته شد که در استرالیا مردم و صاحب کار او به وی جکی می گفتند.

خلاصه زندگینامه:

جکی چان بازیگر معروف فیلم‌ های اکشن درسال ۱۹۵۴ در هنگ کنگ به‌ دنیا آمد. پدرش «چارلز چان» و مادرش «لی‌لی چان» در سفارت فرانسه در هنگ‌کنگ کار می‌کردند.

وضعیت مالی خانواده چان آنقدر نامناسب بود که آنان می‌خواستند جکی پنج ساله را در برابر هزار و پانصد دلار به یک دکتر انگلیسی بفروشند، اما از کارشان منصرف شدند و تصمیم گرفتند برای یافتن کار بهتر به استرالیا مهاجرت کنند. اما جکی را در سن هفت سالگی به یک پانسیون در هنگ‌کنگ فرستادند.

جکی از ۷ سالگی به مدت ۱۰ سال، یعنی تا سال ۱۹۷۱ نزد استادی به‌ نام «یوشان یوان» عملیات آکروبات، کونگ‌فو، اپرای چینی، پانتومیم و آواز را آموخت. ۸ ساله بود که در فیلم «هفت شانس کوچولو» نقش کوتاهی را بازی کرد. سپس به‌ عنوان بازیگر خردسال در فیلم‌های موزیکال هنگ کنگی فعالیت داشت. او در خیابان مشاهیر آمریکا و خیابانی در هنگ کنگ دارای ستاره است.

نام همسر وی: لین فونگ جیائو و تنها فرزند او: جسی چان می باشد.