مگ پلاس مجله اینترنتی، خبر و سبک زندگی

 

آموزش پخت آسان خورشت قورمه سبزی

آموزش پخت آسان خورشت قورمه سبزی : ما در این پست قصد داریم برای شما آسان ترین روش پخت خورشت قورمه سبزی آموزش بدهیم امیدواریم این آموزش مورد قبول شما باشد. شما می توانید دیگر آموزش ها را در سایت مگ پلاس دنبال کنید.

 مواد لازم برای خورشت قورمه سبزی

  • گوشت ۳۰۰ گرم
  • لوبیا قرمز یک پیمانه
  • لیمو عمانی ۲-۳ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • سبزی قورمه ( به نسبت: ۱واحد تره ، ۲/۳ واحد گشنیز، ۲/۳ واحد جعفری، ۱/۳ واحد شنبه لیله و ۱/۳  واحد اسفناج) سه پیمانه سرخ شده
  • آب ۶ لیوان

آموزش پخت قورمه سبزی

نکته اول اینه که باید حواسمون باشه که لوبیا رو حداقل چند ساعت خیس بدیم چونکه بهتر پخته میشه. من لوبیا رو از قبل به مدت ده الی بیست دقیقه میجوشونم تا نیم پز بشه.

تفت دادن گوشت و پیاز

پیاز و زردچوبه رو در مقداری روغن تفت میدم… کمی که طلایی شد گوشتهای خورد شده رو اضافه میکنم و کمی تفت میدم… بعد هم کمی آب میریزم و میذارم بپزه.

گوشت و لوبیا پخته شده

حالا نوبت سبزی هاست! سبزی هارو به همون نسبتی که گفتم خورد میکنم و در روغن سرخ میکنیم…نکته اینه که هرچه سبزی بیشتر خورد بشه به بهتر جا افتادن خورشت کمک میکنه و باید تا یه حد زیادی سرخ شه. در غیر این صورت خورشتتون خوب جا نمیوفته و یه جورایی آب میندازه. البته اگه کمی بیشتر از حد هم سرخ شه رنگ خورشت به تیرگی و سیاهی میره و خواصش رو از دست میده.

البته من معمولا سبزی سرخ شده و آماده ی قورمه رو جهت سهولت کار همیشه توی فریزرم دارم به همین دلیل از سبزی فریزری بسته بندی شده استفاده کردم.

اضافه کردن سبزی قورمه

گوشت که پخت، لوبیا وسبزی رو به گوشت اضافه میکنیم و کمی که روی حرارت موند شعله رو کم کرده و منتظر پختن کامل گوشت و لوبیا و جا افتادن سبزی ها میشیم.

مراحل تهیه خورشت قورمه

وقتی که تقریبا جا افتاد با چاقو چند سوراخ روی لیمو عمانی ها ایجاد کرده و در خورشت می اندازیم و قرمه سبزی ما تا نیم ساعت دیگه حاضره!

نکته مهم اینه که پوست لیمو عمانی روغن رو به خودش جذب میکنه. من معمولا برای جلوگیری از این اتفاق پرک لیمو عمانی رو تهیه میکنم و از پرک بدون پوستش استفاده میکنم. ولی خوب برای تهیه این خورشت پرک آماده نداشتم و ناچارا از خودش استفاده کردم. با کمی فشار دادن لیمو عمانی ها میبینین که همه ی روغن خورشت رو به خودشو جذب کردن.

نکته ی مهم برای جا افتادن خورشت قورمه سبزی

نکته ی مهم برای جا افتادن قورمه سبزی اینه که آب اضافی خورشت باید خشک بشه. یعنی اولا باید به مقدار آبی که در خورشت استفاده میکنیم دقت زیادی بکنیم و آب رو بیش از اندازه نریزیم. دوما هم وقتی خورشت برای سرو آماده اس که وقتی یه قاشق از خورشت رو در بشقاب بریزید یا روی پلو بریزید آب خورشت اطراف بشقاب جمع نشه.

منبع : ۲nafare.com