مگ پلاس مجله اینترنتی، خبر و سبک زندگی

 
سریع ترین حمله سایبری

سریع ترین حمله سایبری تاریخ چگونه انجام داده شد؟

سریع ترین حمله سایبری تاریخ چگونه انجام داده شد؟ / کره شمالی عامل سریع ترین حمله سایبری دنیا

مگ پلاس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : یکی از کارشناسان عضو گروه تحقیق درمورد نحوه اجرای این حمله سایبری اعلام کرد اولین کدهای دستوری برای شروع حمله از طریق گروه لازاروس که یک گروه هکری متعلق به کره شمالی است ارسال شده است. این محقق در ادامه گفت: “این بزرگترین سرنخ ما تا به امروز از دخالت پیونگ‌یانگ در حمله سایبری WannaCry است.”
سریع ترین حمله سایبری
محقق آزمایشگاه کسپرسکی گفت: هنوز خیلی زود است تا بگوییم کره شمالی رهبر این حمله سایبری بوده است اما همانطور که نیل مهتا (محقق امنیتی گوگل) در توئیترش نوشته است این حمله سایبری به عنوان بزرگترین و سریعترین طرح باجگیری معرفی شده است.
برای بررسی چگونگی شروع و مبدا ارسال کدهای مخرب دو گروه به نام‌های سیمانتک (SYMC.O) و Kaspersky Lab شروع به فعالیت کرده‌اند. این دو گروه قرار است طی جلسه‌ای در واشنگتن با حضور مشاور امنیت دونالد ترامپ زوایای این حمله اینترنتی را بررسی کنند.
یک مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود گفت: “کره شمالی به عنوان اصلی‌ترین مضنون حمله سایبری اخیر مشخص شده است اما مقامات این کشور هنوز این مسئله را رد نکردند.” شرکت FireEye، یکی دیگر از شرکت امنیت سایبری بزرگ اعلام کرده طی بررسی‌های خود نقش کره شمالی در این باجگیری اینترنتی امکان‌پذیر است.
 هکرهای لازاروس در اولین قدم اقدام به سرقت ۸۱ میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش و واریز آن به حسا‌های تنگدست کره شمالی کرده‌اند که بلافاصله سایت بانک مرکزی بنگلادش توسط محققان امنیت سایبری از دسترس خارج شد.

وانا دیکریپتور

بنا به گفته دو شرکت (SYMC.O) و Kaspersky Lab که درحال بررسی چگونگی انجام این حمله سایبری هستند جهان باید تدبیری جدید برای بالا بردن ظریب امنیت سایبری خود انجام دهد. دنیا امروز که به سمت دنیای الکترونیک حرکت می‌کند باید بداند منابع مالی با این ظریب امنیت حتما به خطر خواهند افتاد.
WannaCry  که از آن به عنوان سریع‌ترین حمله سایبری در تاریخ نام برده می‌شود در در اوج قدرتش توانست در هر ساعت بیش از ۹۰۰۰ کامپیوتر را در سطح جهان مورد اصابت قرار دهد. در ساعات اولیه و در آسیا پلیس راهنمایی و رانندگی چین خبر از حمله سایبری و اختلال در عملکرد سیستم انتظامی دادند اما با دخالت مهندسان امنیتی جلوی پیشروی این اختلال گرفته و شرایط به حالت عادی برگشت.
منبع : yjc.ir