مگ پلاس مجله اینترنتی، خبر و سبک زندگی

 
این نوشیدنی شما را به شدت افسرده می کند!این نوشیدنی شما را به شدت افسرده می کند!

این نوشیدنی شما را به شدت افسرده می کند!

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می دهد خطر افسردگی و خودکشی در میان بزرگسالانی که به صورت روزانه چند…

 نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه هاروارد آمریکا نشان می دهد خطر افسردگی و خودکشی در میان بزرگسالانی که به صورت روزانه چند فنجان قهوه کافئین دار می نوشند در مقایسه با کسانی که قهوه بدون کافئین می نوشند و یا اصلا قهوه نمی نوشند، ۵۰ درصد کاهش می یابد.
در این مطالعه که بر روی ۲۰۰ هزار مرد و زن آمریکایی انجام شد، مصرف کافئین هر فرد از دو منبع قهوه و غیر قهوه مثل چای، نوشابه های کافئین دار و شکلات مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج تحقیقات نشان می دهد برای بیش از نیمی از افراد مورد مطالعه، قهوه منبع اصلی کافئین به حساب می آید و تنها ۲۷۷ مرگ ناشی از خودکشی در این گروه گزارش شده است.

مایکل لوکاس یکی از محققان این پروژه دراین باره گفت: بر خلاف مطالعات قبلی، نتایج جدید نشان می دهد بین مصرف نوشیدنی های کافئین دار و نوشیدنی های بدون کافئین ارتباط وجود دارد. همچنین می توان کافئین را به عنوان موثرترین عامل موجود در قهوه قلمداد کرد.

کافئین، سیستم اعصاب مرکزی را تحریک می کند و با تولید برخی احساس خوب در انتقال دهنده های عصبی مغز مثل سروتونین، دوپامین و نورآدرنالین، به عنوان داروی ضدافسردگی عمل می کند.

با وجود این یافته ها دانشمندان به افراد افسرده توصیه می کنند که مصرف کافئین خود را بدون مشورت با پزشک افزایش ندهند. زیرا ممکن است عوارض جانبی خطرناکی برای آن ها به دنبال داشته باشد.

منبع: ایرنا

این نوشیدنی شما را به شدت افسرده می کند!