مگ پلاس مجله اینترنتی، خبر و سبک زندگی

 

روش صحیح شارژ کردن باتری تلفن هوشمند

بهترین روش برای شارژ کردن گوشی های هوشمند چیست؟

مگ پلاس، باتری های تلفن های همراه را میتوان یکی از منفورترین سخت افزارهای دنیای تکنولوژی دانست، زیرا آنها به سختی یک روز شارژ نگه خواهند داشت و مفهوم واقعی تلفن های بی سیم را دچار چالش کرده اند. اما آیا دلیل اصلی این بحران باتری ها هستند یا عملکرد ما باعث به وجود اومدن همچین بحرانی شده است؟ تا چه میزان میتوان تقصیر را به گردن باتری ها انداخت و ما تا چه اندازه باعث بوجود آمدن این بحران شده ایم؟

باور رایج مردم در مورد شارژ گوشی های هوشمند این است که نباید به صورت ناپیوسته و در دفعات متعدد گوشی را شارژ کرد و اینکار باعث آسیب های بلند مدت به باتری گوشی میشود. آنها براین باورند که باید زمانی که باتری رو به اتمام است گوشی را به شارژ کرد. اما این یک باور غلط است. وب سایتی تحت عنوان “دانشگاه باتری” از شرکت کادکس اعلام کرده است که باتری های لیتیومی-یونی در تلفن های همراه به هر نوعی از “استرس” به شدت حساس اند و دقیقا مانند انسان ها تنش و استرس در دراز مدت در طول عمر باطری اثر میگذارد. اگر میخواهید که باتری گوشی موبایلتان همواره در شرایط خوبی باشد و یک روز بدون دغدغه شارژ داشته باشد نیاز است که به چند نکته توجه داشته باشید.

وقتی باتری به صورت کامل شارژ شد،  شارژ را جدا کنید.

بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند خود را شب، هنگام خواب به شارژ میزنند و صبح از شارژ میکشند. این عمل شدیداً باعث به وجود آمدن استرس برای باتری می شود . هنگامی که شارژ گوشی کامل میشود برای اینکه سطح شارژ را ۱۰۰ درصد نگه دارد باتری متحمل استرس شدیدی میشود که در دراز مدت از عمر آن میکاهد پس دقت داشته باشید که گوشی خود را برای مدت طولانی تر از زمان لازم برای شارژ کامل به برق وصل نکنید و بعد از شارژ کامل آن را از شارژ جدا کنید. اینکار دقیقا مانند شل کردن و استراحت دادن به عضلات بعد از یک ورزش سنگین است.

  زمانی گوشیتون رو ۱۰۰ درصد شارژ کنید که مجبور هستید.

باور بسیاری از مردم این است که تنها زمانی که گوشی ۱۰۰ درصد شارژ شده است آن را از برق بکشند اما این نیز یک باور غلط است! باتری های لیتیوم-یونی نه تنها نیازی به کامل شارژ شدن ندارند بلکه این کار برای باتری ها بسیار خطرناک می باشد و باعث وارد شدن استرس میشود که در بلند مدت باعث آسیب رساندن به باتری میشود. اگر شما میخواهید که موبایلتان در طور روز شارژ داشته باشد، هر زمان که میتوانید برای مدتی آن را به شارژر وصل کنید و مطمئن باشید که نیازی نیست تا کامل شارژ شدن باتری آن صبر کنید.

اگر می توانید گوشی خود را به دفعات در طول روز شارژ کنید

شارژ کردن مکرر گوشی در طول روز نه تنها آسیبی به باتری آن نمیزند بلکه باعث عملکرد بهتر آن نیز میشود. بهترین حالت زمانی است که تلفن همراه خود راوقتی که ۱۰ درصد شارژ خود را از دست میدهد به برق متصل کنید. اما این برای اکثریت مردم عملی نیست. پس هر زمانیکه میتوانید گوشی خود را شارژ کنید و هر زمان که خواستید از شارژر جدا کنید. شارژ کردن به دفعات در طول روز نه تنها عمر باتری گوشی را طولانی تر میکند بلکه دغدغه تمام شدن شارژ گوشی را از شما دور میکند. علاوه براین به شما امکان این را میدهد که از امکانات خاص گوشی مانند GPS که بدلیل محدودیت شارژ از آنها استفاده نمیکردید به راحتی استفاده کنید.

گوشی هوشمند خود را خنک نگه دارید

گرما را میتوان قاتل گوشی های هوشمند نامید. باتری های موبایل به شدت به حرارت حساسیت نشان میدهند. اگر از قاب استفاده میکنید بهتر است که هنگام شارژ گوشی آن را از قاب خارج کنید تا باعث گرم شدن آن نشود. همچنین اگر خارج از خانه در زیر نور شدید آفتاب هستید گوشی خود را بپوشانید. اینکار سلامت باتری گوشی شما را تضمین میکند.

در مجموع بهتر است که گوشی خود را از قبل از هشدار اتصال به شارژ به برق وصل کرده و پیش از شارژ شدن کامل از برق بکشید و با رعایت کردن نکات گفته شده به طول عمر باتری آن بیافزایید.

منبع:sakhtafzarmag.com