مگ پلاس مجله اینترنتی، خبر و سبک زندگی

 

آموزش تنظیمات بایوس برای بوت از روی CD و DVD و یا فلش دیسک

آموزش تنظیمات بایوس برای بوت از روی CD و DVD و یا فلش دیسک

اصلی ترین روش برای نصب ویندوز روی کامپیوتر، بوت کردن سیستم با CD / DVD برای نصب ویندوز است. برای این که کامپیوتر شما DVD ویندوز را بوت کند شما باید در تنظیمات BIOS تغییراتی انجام دهید.

اگر بخواهید ویندوز جدیدی نصب کنید و یا اگر بخواهید از از دیسک نجات آنتی ویروس ها مختلف استفاده کنید باید شما در ابتدا بوت را روی سی دی یا دی وی دی و یا فلش دیسکخودتان تنظیم کنید ، شاید بپرسید چه لزومی دارد با این کار سیستم برای نصب اماده می شود و بجای باز کردن هارد دیسک و ویندوز نصب شده شما اول سی دی یا دی وی دی یا هر وسیله جانبی دیگری را می خواند ، در این اموزش فرا خواهید گرفت به چه صورت بوت خود را برای نصب ویندوز و یا سایر کارها با سی دی و دی وی دی یا فلش دیسک اماده کنید.

۱. به طور کلی بوت منو کامپیوتر با نوت بوک متفاوت می باشد . در نوت بوکها هنگام بالا آمدن سیستم عامل کلید مربوطه در پایین صفحه درج شده است . اما در کامپیوتر اگر نمیخواهید به صورت دستی از طریق بایوس اینکار را انجام بدهید بهتر است با نگه داشتن کلید F8 از روی صفحه کلید پنجره بوت را فعال کنید . این صفحه بسته به نوع مادربردهای مختلف متفاوت می باشد . در تصویر ذیل یک نمونه پنجره بوت که از طریق کلید F8 فعال می شود را مشاهده می کنید

۲. اما از طریق بایوس ، پس از روشن کردن سیستم ابتدا کلید Delete را از روی کیبورد فشار دهید تا وارد بایوس شوید ، اگر مادربرد شما قدیمی می باشد صفحه آبی رنگ زیر را مشاهده می کنید .  در بعضی از مادربردها باید از کلید F2  استفاده کنید .

گزینه ‘Advanced Bios Features’ را انتخاب کنید تا وارد صفحه بعدی شوید . در مرحله بعدی بر روی گزینه first boot device کلیک کرده و گزینه CDROM را انتخاب کنید . کلید F10 را از روی کیبورد بفشارید تا تنظیمات ذخیره و صفحه بسته شود . 

اگر بایوس شما به شکل زیر بود همانند تصویر زیر مراحل را دنبال کنید . دقت داشته باشید که حتما بعد از تغییر بوت باید از کلید F10  و بعد از آن تایپ حرف Y و اینتر جهت ذخیره استفاده کنید .

منبع: learning.asarayan.com